onsdag 11 februari 2009

Seven, eight, better stay up late

Farbror Neil är sur nu. Vi skulle jobbat på samtalsöppnare idag (vilket inte ska förväxlas med raggningsrepliker), men jag missade vårt avtalade möte.

Lika bra, kanske. Igår var jag negativ. I morse var jag arg*. Under dagen fick jag ingenting gjort och ikväll somnade jag när fötterna nuddade hallmattan. Inte likt mig, men jag känner boven väl.

Sömnbrist.

Rutinerna
, utmaningen, nyårslöftena och bloggen tar sin tid. Att spara in på nattsömnen var inte den smartaste lösningen. Undrar om mitt intima umgänge med Mr. Strauss är det? Staden känns - trots sin storlek - för liten för dessa beräknade galenskaper. En del av mig vet att jag kan bättre själv, en annan ser risken att falla tillbaka i gamla mönster.

Dessutom finns ni där ute. Ni som väntar på en fortsättning. Ett vetenskapligt test av metoden. Hur skulle jag kunna svika?

Nåja. Beslut ska tas på mätt mage, med klara ögon och styv... nacke?

/Tisdag, vakendrömmer mellan raderna

* Huvudmannen och Filosofen begärde - i det första gryningsljuset - åsikter om någon luddig samhällsfråga. För att sedan kritisera enstaviga svar. Tisdag morrade och sprang snabbare.

Inga kommentarer:

 
Creative Commons License
Tisdag berättar by Tisdag is licensed under a Creative Commons Erkännande 2.5 Sverige License.