fredag 30 januari 2009

Rutiner i all ära

Måndag: Upp, äta, jogga, blogga, jobba, äta, jobba, träna, äta, gruppkram, sova.

Tisdag: Upp, äta, jogga, jobba, äta, blogga, jobba, dansa, träna, äta, sova.

Onsdag: Upp, äta, jogga, jobba, äta, jobba, träna, äta, sova.

Torsdag: Upp, äta, maska, blogga, äta, jobba, träna, äta, sova.

Fredag: Upp, äta, jogga, jobba, äta, blogga...

Det finns något magiskt med rutiner. Saker blir gjorda. Jag jobbar effektivt. Tränar, äter och sover vettigt. På kvällarna finns en stund över till att läsa och lyssna på musik...

Ibland råkar jag dock planera bort mänskligheten ur min tillvaro.

Med Biffen bortrest - och med Teraputen som högst motvillig inhoppare - blir kvällarna på gymmet lite tomma*. Att Huvudmannen och Filosofen börjat ansluta på morgonrundorna uppväger inte saknaden efter de där stunderna i duschen**.

Därför blev jag extra glad när ett sms pep ner. Fotografen ska ha inflyttningsfest ikväll. Av tradition innebär det glada grabbar, mysig musik, fyndiga flickor och en överenskommelse om att ingen ska minnas något imorgon.

Inte ens misstanken om att Fotografen är garderobsnazist kan störa mig. Det här blir en skön kväll. Önskar detsamma till alla er därute!

/Tisdag, försöker skriva om något annat än sex och kärlek

* Det var visserligen en indiskret indietjej som spanade in mig igår. Trodde jag, tills jag fattade att det var mina skor hon gick igång på :-)

** Ja, det är dagens fan service

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: Tack för att du påpekade det, hade två fel med i den headern (bla. det stavfelet och lite med ena bilden), hade redigerat/fixat till det, men sparat i annat namn. Så tack för att du var uppmärksam!

Varför vara perfekt.. sa...

Ha en underbara kväll du med! =)
Diggar din blogg förresten!

 
Creative Commons License
Tisdag berättar by Tisdag is licensed under a Creative Commons Erkännande 2.5 Sverige License.