fredag 6 februari 2009

Burkmat

Igår såg Fursten och jag på estradpoesi.

Rättelse: Igår tänkte Fursten och jag se på estradpoesi. Tillställningen visade sig bestå av tre skäggiga män och en fjunig pojke, som genast vände sig mot oss med ett valpaktigt hopp i blicken.

Vi backade ut ur lokalen, förvissade om att definitionen av needyness nu och för alltid var inpräntad i våra sinnen. Medan vi flydde bort längs korridoren, förstod jag varför tjejer ibland tycker det är jobbigt att gå ut.

Fursten, han sa sig förstå mobbare.

Det är också lite den känslan Rules of the Game ger mig idag. Visst, att öva på hållning var bra. Dagens "fältövning" däremot, var att be främmande tjejer rekommendera en klädbutik för män.

Mitt genomförande var halvhjärtat. Kanske är det fredagströttheten. Kanske är det så att det inte är ett dugg otäckt att prata med tjejer i fredliga syften. Jag förstår Strauss tanke; att bygga upp en vana att ta kontakt. Det förhindrar inte att samtalsämnen från burk känns rätt amerikanskt.

Spelet får vila över helgen. Dag 5 blir måndag, med en ny ingrediens: Eget omdöme.

/Tisdag, ska ut och umgås

1 kommentar:

stambyte sa...

Hahaha, det här är ju hysteriskt roligt. Hoppas att du håller ut i 28 dagar, så får vi se om Strauss verkligen är nåt att ha.

 
Creative Commons License
Tisdag berättar by Tisdag is licensed under a Creative Commons Erkännande 2.5 Sverige License.