lördag 31 januari 2009

Porren i mitt liv

Jag lovade skriva om förväntningar. Det är inte vad det här handlar om. Detta är nostalgi, manlig sådan. Eller kanske en jakt på sammanhang, en röd tråd i minneslabyrinten.

Allra mest är det en berättelse om sexualitet. En parallell saga till Andrev Bergströms "Pojkrummets konfliktdiamanter" i Pittstim.

Vi börjar båda med varsitt foto:

1. Den befläckade bilden
Regnet når knappt in i buskaget utanför dagis. Marken där tidningen ligger är ändå lerig. Vi är ihopkrypna i en färgglad cirkel, pojkar och flickor. En blond kvinna står på knä framför en man med uppknäppta jeans.

Någon måste förklara för mig att hon har hans snopp i munnen. Jag förstår inte riktigt. Trots allt är det tre-fyra år till att jag förvånat kommer känna igen mig, när fröken besvärat läser att "snoppen blir ibland hård när man tycker om någon".

Senare, inomhus, vill en av pojkarna prova. Jag minns det gråa dagsljuset. Det säger mig att det inte är sovstund. En vuxen kan kliva in när som helst. Ingen gör det. Och han smakar på min snopp. Det känns underligt.

Det är inte sex än, lång ifrån.

Vi växer upp lite till. Ser fröken rodna när hon läser. Han går vidare till ett liv i brott. Jag går vidare till...

2. Kattpiss och porrkuk
Femte klass. Vi har sprungit hem till en kompis under lunchrasten, för att titta på hans ormar. Det är tre av oss och hela lägenheten luktar kattpiss. I hans rum: En billampa, en bok om morsekod, ormarna och nintendon.

I vardagsrummet finns en brun soffa och en video. Kompisen vill visa något. Jag är lika fascinerad av videon i sig, tills filmen börjar rulla.

En kvinna står på sin cykel vid en sandstrand. Hon har rosa cykelbyxor. Istället för att cykla sin väg eller säga något, gnider hon sin stjärt mot sätet. Plötsligt befinner vi oss i en frisörsalong. Nåja; i ett rum med tyg på väggarna, en spegel och en stol.

Kvinnan har glömt plånboken hemma. Så hon vill betala sitt krullpermanent på annat vis. Raskt åker hans byxor av. Hon slickar på boxershortsen där något snabbt styvnar. Medan hon drar fram hans - i mina oskyldiga ögon - enorma kuk, styvnar jag också. Kastar en skamsen blick på kompisarna för att se om de märkt något. Nej. Han som bor där böjer sig fram och snabbspolar med bild tills kvinnan är naken i stolen och jättekuken är inne i henne. Hon kastar med håret. Han juckar. Närbild. Jag måste rätta till byxorna.

Vi kommer tillbaka några gånger. Till videon med trånga byxor. Sedan kastar kompisens pappa ut en av katterna från balkongen. Tionde våningen. Efter det känns stället inte bra längre.

Han tröttnade väl på att det luktade piss.

3. Skammen

Efter filmen börjar vi prata om stånd och porr, men aldrig om runk. Det är tabu. Riktiga flickor finns inte med i bilden. Sex är fortfarande abstrakt.

Förutom runkandet. Jag minns inte hur det börjar, men när det väl kommer igång finns det inget sätt att stoppa det. Hemma har jag ingen porr, så jag runkar till syrrans Okej, Frida och Veckorevyn. Till sidan med underkläder i postorderkatalogen. Bestiger möbler. Får ont i förhuden. Får stånd på bussen. Får stånd i klassrummet. Granskar flickornas växande kroppar. Mäter mig själv. Lovar att sluta runka. Runkar igen.

4. Erika Eleniaks löfte
Erika Eleniak, med jeansshortsen halvt nerhasade, laddas ner från en BBS. Framtiden är här, men vi är för kåta för att fatta.

5. Bredband och motstånd
Gymnasiet: Internet, bredband och den gränslösa porren gör sitt segertåg. Pamela Anderson och Tommy Lee är ute på en båt. En flicka i Brasilien lutar sig mot ett staket.

Jag är fri från högstadiepersonerna som knarkar, blir med barn och knullar stjärtar blodiga. Porren, den hör till dem. Jag är plågsamt politisk. Spekulerar över de personliga konskvenserna av att suga kuk på film. Framför allt är jag otroligt, olyckligt och plågsamt kär.

En dröm, en kort vision av hennes ansikte, tar jag som ett tecken. Jag är henne trogen i två år. Offrar säd mot sömn, men vill inte tänka på henne när jag gör det.

Kärleken är ren. Hon är ren. Jag är oren.

6. Återfall och ett vägval
Till slut är jag vuxen, tror jag (egentligen är jag den föraktade mellanformen som kallas student). Egen lägenhet, egen dator. Jag lär känna flickor på riktigt. Hjärtat läker. Standardporren känns ännu mer främmande, men den gör mig fortfarande kåt.

Jag anar ett vägval:
  1. Grövre och mera: Större, svartare kukar. Fler, kladdigare kvinnor.
  2. Erotik istället för porr. Fantasi istället för high def.
7. Idag
Det är svårare att skriva om den senaste tiden... Jag vet mer om kvinnor och män. Har känt de små undren, som kameran inte kan (inte vill?) fånga. Den blicken. En varm hand mot magen.

Kärlek och sex är inte längre två skiljda storheter. Det finns inget orent i stora O.

Många av er har upplevt detta. En del googlar ändå "teen anal sluts". Det är inte min sak att döma. Jag valde ändå den andra vägen. Ibland läser jag erotiska noveller. Allt oftare förundras jag över bloggar. Hemmaporren vet jag inte riktigt hur jag ska förhålla mig till...

... men nu vet jag att driften och fantasin hör ihop. Samma blod bultar genom hjärnan och könet.

/Tisdag, undrar om ni ville ha sprut som avslut?

1 kommentar:

ochjagba sa...

Det var en fin nostalgitripp. Känns det som att du har nått ditt mål?

 
Creative Commons License
Tisdag berättar by Tisdag is licensed under a Creative Commons Erkännande 2.5 Sverige License.