tisdag 6 januari 2009

Ingen koll på läget

Efter att ha varit en manisk nyhetsknarkare så har jag lagt ner.

I sju dagar har jag blockerat alla sajter som stulit min tid och stört min sömn. Lokaltidningarna, kvällspressen, Stockholmsdrakarna, alla humorsidor och de där teknikbloggarna som uppdateras tre gånger i minuten. Allt borta.

Vet ni hur det känns?

Lugnt. Skönt. Som om jag snart är en sådan där vilsen farbror, som alla förklarar saker för. Som kommer missa skämt. Missförstå gliringar. Inte kunna delta i malandet vid kaffekvarnen.

Jag kan tänka mig värre öden. För vem gillar egentligen halvfabrikat? Vem gillar den som bara lyssnar efter öppning? Varför bry mig om att komma med ett färdigpaketerad åsikt, när jag istället kan höra vad du brinner för?

/Tisdag, glädjs också åt att ha vunnit tillbaka två timmar av sin dag.

Inga kommentarer:

 
Creative Commons License
Tisdag berättar by Tisdag is licensed under a Creative Commons Erkännande 2.5 Sverige License.