tisdag 27 januari 2009

Fina flickor...

... gillar sex!

Tror ni mig inte? Läs då Anaïs Nin, Abby Lee eller varför inte My Secret Garden av Nancy Friday. Klara? Bra.
- Vänta! Hör mitt högra öra protester? Ja, ni där, herrn i trång kavaj och kyskhetsbälte? Kan ni inte tala högre?
- ...
- Fallna kvinnor säger ni!? Att flickor blir smutsiga och slitna av att knulla?... Jaha.. Nej. Av utomäktenskapligt sex. Av njutning!
Lyssna då, tvivlare, till orden från en nunna och ett helgon:
I hans hand såg jag ett långt gyllene spjut och i dess järnspets tyckte jag mig se en punkt av eld. Med denna genomborrade han mitt hjärta åtskilliga gånger så att den trängde in till mina inälvor. När han drog ut den tänkte jag att han drog ut dem med den, och han lämnade mig fullkomligt brinnande med en stor kärlek till Gud. Smärtan var så skarp att den fick mig att stöna; och så ytterlig var den sötma som åsamkades mig av denna intensiva smärta att man aldrig kunde önska att bli av med den, inte heller kommer ens själ att bli nöjd med något mindre än Gud. Det är ingen kroppslig pina ytan en andlig, fast kroppen har del i den - ja i sanning en stor del. Så underbara är de kärlekens förtroligheter som går mellan själen och Gud att om någon tror jag far med osanning, så bönfaller jag Gud att han i sin godhet skall giva honom samma upplevelse.

(Karl Erik Lagerlöfs översättning, i Kärlek : Från bibeln till Beauvoir)
Jag ska inte frestas spekulera i vad det är för upplevelse Teresa av Avila önskar skeptikerna. Men det förefaller finnas fyra tillfällen då en kvinna kallas för slampa:
  1. Då en sektledare vill spänna hennes libido för sin egen vagn
  2. När hon ifrågasätter den som har makten
  3. Om en man inte kan förföra henne
  4. Då en kvinna avundas henne
Samhällsprojekten kan vänta. Jag undrar bara om du - killen som läser det här - tror att du har större chans att ragga upp en tjej, om hon har skäl att tro du kommer behandla henne som ett luder morgonen efter?

Och du, den frustrerade tjejen; jag lovar att du också kan få ligga! Om det kniper kan du leta upp mig i helgen. Du känner igen mig på att jag är klädd i t-shirt eller skjorta.

/Tisdag, lunchbloggar

Inga kommentarer:

 
Creative Commons License
Tisdag berättar by Tisdag is licensed under a Creative Commons Erkännande 2.5 Sverige License.