fredag 16 januari 2009

Bloggflört

När tisdag är ute till tre på torsdag blir fredag trött. Äventyren väntar på lördag.

Var ute förra helgen. Förfest med gänget, därefter mellanlandning på en liten krog för att diskutera vad vi egentligen hade för mål. Medan fler vänner anslöt och nya bekantskaper stiftades hittade Biffen ett mål. För mig.
Biffen: Har du träffat Tisdag?
Tequilaflickan: Ja, vi pratade ju...
Biffen: Tisdag kan prata fyra språk flytande!
Tisdag: ... Va?
Tequilaflickan: Jag kan fem språk!
Biffen blänger på mig... vänder sig sen till flickstackaren: Du är singel, va?
Tequilaflickan: *It's complicated*
Biffen: Det låter jobbigt. Här, drick mer. Och ligg med min kompis.
Biffen fick ont på smalbenet. Tequilaflickan drack mer tequila. Tisdag sade adjö till nykterheten. Gänget, nu förstärkt, vacklade vidare.

Nattklubbar är underliga företeelser. Unga män och kvinnor trängs i mörkret och söker sex. Kärlek. Kroppskontakt. Knull. Alla är de uppklädda till tusen. Musiken dränker misslyckade samtal, får folk att närma sig varandra. Alkoholen flödar.

Ändå går de flesta hem själv.

Jag tänker inte gå in female selection och genetiskt betingad försiktighet vid partnerval. Eller ens prata om hur tråkigt det är att tjejer ska behöva vara rädda för att stämplas som slampor. Istället kommer jag - som så ofta på den här bloggen - vända mig inåt.

Jag, Tisdag - er anonyme berättare - börjar bli orolig för min mentala hälsa. För visst är det något fel på en kille som går fram till en (enligt oberoede vittnen) snygg tjej och får henne att gå från uttråkad till leende. Visst är det något fel på honom om han går därifrån? Bara för att hon inte har något intressant att säga.

Kan något annat än spriten rädda mig från mitt dåliga omdöme?

/Tisdag, är mer nyfiken på vissa anonyma flickor...

1 kommentar:

Anonym sa...

Frågan är varför det skulle vara fel på dig?! Sitter inte en stor del av sexigheten i personligheten?
Enligt mina tankar och spekulationer skulle jag hellre säga att kanske 70% är innehållet om man inte är riktigt, riktigt Kåt, då kanske det tillochmed ramlar under 50%, men ändå!

Sen vill jag påpeka att (och jag tror du håller med mig) killar kan vara MINST lika mycket slampa som vi tjejer! Höj en skål för jämnställdheten :) Fick jag min åsikt sagd också!

Ha det underbart! puss o Kram

 
Creative Commons License
Tisdag berättar by Tisdag is licensed under a Creative Commons Erkännande 2.5 Sverige License.