onsdag 25 mars 2009

Zonealarm

Jag har alltid tänkt mig att det finns skiljelinjer. Nationsgränser i bloggosfären, så att säga. Bloggarna som kommenterar nyheter, bloggarna som svarar på enkäter, bloggarna som gör reklam, bloggarna som vardagsbloggar, bloggarna som sexbloggar, bloggarna som bloggar om varför de inte bloggar.

Jag är frestad att passera lite gränser. Stämpla passet. Förklara tystnaden. Läser istället om Venndiagram tills allt känns lugnt.

Eller lugnt. Har feber i kroppen och ett spöke på hjärnan. Drömde livligt. Vaknade. Jobbade. Äntligen i zonen. Ni vet zonen? Där koncentrationen inte bryts.

/Tisdag, att sova, sova, kanske drömma (helt säkert citera)

2 kommentarer:

Alice Mae sa...

Jo, jag lovar, det finns såna gränser, för jag får ont i magen varje gång jag försöker kliva över och skriva nåt icke-snuskigt. :S

Smojo sa...

Passera vetja ;)

 
Creative Commons License
Tisdag berättar by Tisdag is licensed under a Creative Commons Erkännande 2.5 Sverige License.