onsdag 1 april 2009

På stigen till Ipredia

Bara åsnor sitter på höga hästar. Så jag ska inte föreläsa. Jag ska inte benämna kontroll som ett nyckelord för vilka upphovsrätt, terrorism och barnporr endast är svepskäl. Jag ska inte spela förundrad över att politikerna förhandlar i hemlighet, medan våra liv i allt högre grad registreras av myndigheter och privata aktörer. Jag ska inte göra någon retorisk jämförelse kring den öppna diskussionen på internet och den kringskurna mötes- och yttrandefriheten i diktaturer.

Framförallt ska jag inte citera Lord Acton med högstämd röst.

Ni får läsa på själva om FRA, IPRED, ACTA och försöken att avskaffa nätverksneutraliteten.

Efter att ha läst, funderade jag på vilken sorts samhälle jag vill leva i. Som en följd av detta ger jag er alla tillstånd att kopiera, ändra och återpublicera den här bloggens innehåll, så länge ni ger mig erkännande och bifogar en länk till licensen (Creative Commons Attribution 2.5 Sweden).

/Tisdag, tänker inte göra politik till ett stående inslag

1 kommentar:

Smojo sa...

När kommer det mer?? :D

 
Creative Commons License
Tisdag berättar by Tisdag is licensed under a Creative Commons Erkännande 2.5 Sverige License.